Wiele osób uważa, że pływanie jest sportem typowo letnim i gdy tylko zacznie się ochładzać, większość z nich chowa się w domach. Na szczęście w dzisiejszych czasach mamy całkiem sporo krytych pływalni, z których możemy korzystać. Po wyjściu z basenu mokre włosy można dokładnie wysuszyć, a na szyi zawiązać szalik. A zatem czy warto chodzić na basen w zimie? Poznaj szereg korzyści, które niesie ze sobą pływanie – przez cały rok!

1. Basen w zimie poprawia odporność

Zimą wszystkie bakterie i wirusy są najbardziej aktywne. Niska temperatura sprzyja ich intensywnemu namnażaniu. Dodatkowo brakuje nam słońca, co powoduje niedobory witaminy D. Wskutek tego jesteśmy senni i zmęczeni. Właśnie wtedy najczęściej łapią nas przeziębienie i grypa.

Oczywiście możemy temu zapobiec, jeśli odpowiednio przygotujemy nasz organizm na walkę z drobnoustrojami. Suplementacja witamin jest wskazana, ale może nie wystarczyć. Organizm należy dobrze zahartować, uodpornić i wzmocnić.

Pływanie zimą działa na nasze ciało wielokierunkowo. Doskonale redukuje stres i przemęczenie, co sprzyja odpowiedniej regeneracji naszego organizmu, a to z kolei przekłada się na jego odporność. Odpowiednia akcja serca w trakcie pływania zmusza nasz układ immunologiczny do tworzenia większej ilości przeciwciał. Im jest ich więcej, tym nasz organizm jest silniejszy w walce z wirusami. Dodatkowo pływanie poprawia krążenie i sprzyja podniesieniu jakości snu.

chodzenie na basen w zimie

2. Poprawa zimowego nastroju

Chodzenie na basen w zimie to powszechnie znany sposób na pozbycie się zimowej chandry. Kiedy rano budzimy się w ciemnościach i wracamy do domu po zachodzie słońca, często dopada nas sezonowa depresja. Każde wyjście na zewnątrz może okazać się dla nas przykrym obowiązkiem.

Jednak warto stawić czoła tym przeciwnościom i zmusić się do aktywności fizycznej. Na początku jest ciężko, ale z każdym kolejnym razem zaczynamy odczuwać potrzebę zrobienia zaplanowanej, rutynowej rzeczy.

Podczas pływania skupiamy się maksymalnie na treningu. Wszystkie problemy dnia codziennego odstawiamy na bok. Przyjemny masaż wody sprawia, że czujemy się odprężeni i rozluźnieni. Cały stres i napięcie z nas uchodzi, a my czujemy się lekko (w końcu woda nas wypiera).

zajęcia na basenie w zimie poprawiają odporność

Wszystkie napięcia prowadzące do przygnębienia i frustracji możemy nauczyć się kontrolować. Pływanie w zimie jest jednym z najlepszych sposobów na uwalnianie endorfin.

3. Trzymanie formy na kolejny sezon

Jak w przypadku większości dyscyplin sportowych, kluczem do nauki pływania jest powtarzanie. Ważne jest, aby regularnie powtarzać pewne czynności, a jeśli zatrzymamy się na kilka miesięcy podczas zimy, wiele naszych postępów zniknie.

pływanie na basenie

Wystarczą nawet dwie lub trzy opuszczone lekcje, aby instruktor zauważył spadek formy ucznia. Jeśli odpuścimy treningi na kilka miesięcy, to możemy być pewni, że na wiosnę będziemy musieli zaczynać prawie od zera.

4. Zrzucanie zimowych kilogramów

Zima to okres, w którym pobłażamy sobie w kuchni. Czekoladka na poprawę humoru, podczas oglądania filmów ciemnymi wieczorami, ciepła kawa z ciastkiem w ciągu dnia – kto tego nie zna? Do tego dołóżmy obniżoną aktywność fizyczną i dodatkowe kilogramy gwarantowane.

Sęk w tym, aby znaleźć motywację do regularnych ćwiczeń. Jeśli pogoda nie sprzyja spacerom, a w domu ciężko się zebrać, to doskonałym pomysłem jest właśnie basen. Najlepiej zorganizowane zajęcia, na które będziesz zmuszony pójść nawet jak złapie Cię leń.

Basen w zimie to sposób na relaks oraz na utrzymanie zdrowej sylwetki aż do wiosny. Nie zapominając o tym, że woda to najlepszy masaż dla skóry, pozwalający zachować jej jędrność i odpowiednie nawilżenie.

Podsumowanie: basen w zimie

Pływanie w zimie zapewnia szereg korzyści dla Twojego zdrowia. Powoduje wzrost odporności naszego organizmu oraz poprawia nasze krążenie. Dzięki uwalnianiu endorfin sprzyja poprawie nastroju oraz zapewnia dobry sen i odpoczynek ciała. Nie zapominajmy również o tym, jak pływanie korzystnie wpływa na naszą sylwetkę.

Nie przejmuj się mokrymi włosami po wyjściu z basenu. Jeśli dobrze wysuszysz głowę, na pewno się nie przeziębisz. Warto pamiętać również o szaliku i ciepłych ubraniach.

Jeżeli chcesz dostarczyć swojemu organizmowi zdrowego ruchu, koniecznie zapisz się na zajęcia z naszym trenerem, który poprowadzi Cię w nauce profesjonalnego pływania i poprawi Twoją technikę!

Kategorie: Blog

0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *